Verbeter je luchtkwaliteit & kies voor je gezondheid
Verbeter je luchtkwaliteit met Afinia!

Algemene voorwaarden

HOOFDSTUK 1. Algemene bepalingen en definities

  1. De Algemene Voorwaarden bepalen de voorwaarden voor het verlenen van elektronische diensten, met inbegrip van het gebruik van de Winkel, evenals de rechten, verplichtingen en aansprakelijkheidsvoorwaarden van de Verkoper en de Klant. De Algemene Voorwaarden bevatten ook informatie die de Verkoper verplicht is te verstrekken aan de Consument in overeenstemming met de toepasselijke regelgeving, met inbegrip van de wet van 30 mei 2014 betreffende consumentenrechten (Staatsblad 2014.827, zoals gewijzigd).
  2. Elke Klant is verplicht de Algemene Voorwaarden te lezen voordat hij de Overeenkomst sluit en het bestelformulier verstuurt.
  3. De Algemene Voorwaarden zijn beschikbaar op de website van de Winkel en zijn gratis beschikbaar nog voor het sluiten van de Overeenkomst. De Algemene Voorwaarden worden op verzoek van de Klant tevens ter beschikking gesteld op zodanige wijze dat de inhoud ervan kan worden verkregen, gereproduceerd en vastgelegd met behulp van het door de Klant gebruikte ICT-systeem (bijvoorbeeld via e-mail).
  4. Belangrijke definities:

1) Algemene voorwaarden: de Algemene voorwaarden van de webwinkel; Verkoper: Afinia Mirosław Szmelter, Łukasz Białecki Spółka Cywilna /Civil Law Partnership/ ul. Konfederacka 4a/14 60-281 Poznań

NIP /Tax Identificatie nummer/ 7792414139

2) Klant of Ontvanger van Diensten: een natuurlijk persoon die ouder is dan 18 jaar en volledige rechtsbevoegdheid heeft, een rechtspersoon en een organisatorische eenheid zonder rechtspersoonlijkheid, maar die rechten kan verwerven en verplichtingen kan aangaan namens zichzelf, waardoor een rechtsrelatie met de Verkoper ontstaat in het kader van de activiteiten van de Winkel.

3) Consument: Een klant die een natuurlijke persoon is die een rechtshandeling (aankoop) verricht met de Verkoper, die niet direct gerelateerd is aan zijn zakelijke of professionele activiteit.

4) Elektronische Dienst – een dienst in de zin van de wet van 18 juli 2002 betreffende de levering van elektronische diensten (Staatsblad 2016.1030, zoals gewijzigd), die elektronisch wordt geleverd door de Dienstverlener aan de Klant via de Website;

5) Winkel of Online Winkel of Dienst: Elektronische Dienst, Online Winkel, beheerd door de Verkoper op het internetadres https://afinia.nl.

6) Account – Elektronische Dienst, voorzien van een individuele naam (login) en wachtwoord verstrekt door de Klant, een set van middelen in het ICT-systeem van de Dienstverlener waarin de door de Klant verstrekte gegevens en informatie over activiteiten binnen de Winkel worden verzameld;

7) Goederen of Product – goederen verkocht in de Winkel, opgenomen in het aanbod van de Verkoper;

8) Overeenkomst – een overeenkomst op afstand betreffende de koop en verkoop van Goederen, tot stand gekomen als gevolg van het plaatsen van een Bestelling door de Klant in de Winkel en de aanvaarding daarvan door de Verkoper;

9) Formulier – een script dat een elektronisch communicatiemiddel vormt waarmee een Bestelling in de Winkel kan worden geplaatst;

10) Bestelling – opdracht tot aankoop van de Goederen geplaatst door de Klant door middel van technische communicatie;

11) Nieuwsbrief – Elektronische dienst, een elektronische distributiedienst geleverd door de Dienstverlener via e-mail, die alle Klanten die er gebruik van maken in staat stelt om automatisch cyclische berichten (nieuwsbrieven) van de Dienstverlener te ontvangen, met informatie over de Website, inclusief nieuws of promoties in de Winkel.

12) Overmacht – een plotselinge gebeurtenis, onvoorspelbaar en onafhankelijk van de wil van de Partijen, die de uitvoering van de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk, geheel of voor een bepaalde periode verhindert en die met de nodige zorgvuldigheid niet kon worden voorkomen of tegengegaan (bijv. oorlog, stakingen, ontslagen, tekorten aan grondstoffen of energie, onderbrekingen in de werking van fabrieken, wegblokkades, buitengewone natuurverschijnselen, epidemieën, buitengewone toestanden).

HOOFDSTUK 2 BASIS- EN TECHNISCHE INFORMATIE

Contactgegevens van de verkoper: adres ul. Konfederacka 4a/14 60-281 Poznań, e-mailadres: https://afinia.pl telefoonnummer: 600 787 799 De Verkoper biedt de volgende soorten diensten langs elektronische weg aan:

1) de online winkel, werkend via de website, waarbinnen de Klant een koopovereenkomst op afstand sluit, de partijen over de verkoop worden geïnformeerd door middel van een automatisch gegenereerde e-mail, en de uitvoering van de overeenkomst (met name de levering van de Goederen) buiten het internet om plaatsvindt.

2) een nieuwsbrief die bestaat uit het verzenden van berichten in elektronische vorm met informatie over de Website, inclusief nieuws of promoties in de Winkel door de Verkoper aan het e-mailadres van de Klant;

  1. De Verkoper levert diensten langs elektronische weg in overeenstemming met de Algemene Voorwaarden.
  2. De technische voorwaarde voor het gebruik van de Winkel is dat de Klant beschikt over een computer of andere apparatuur waarmee op het internet kan worden gebladerd, geschikte software (waaronder een webbrowser), toegang tot het internet en een actuele en actieve e-mailaccount.
  3. Het is de Klant verboden om onwettige inhoud te verstrekken.
  4. Het gebruik van de Winkel kan gepaard gaan met bedreigingen die typisch zijn voor het gebruik van internet, zoals spam, virussen en hackingaanvallen. De Verkoper neemt maatregelen om deze bedreigingen tegen te gaan. De Verkoper merkt op dat het openbare karakter van het internet en diensten die via elektronische middelen worden geleverd, gepaard kunnen gaan met het risico van het verkrijgen of wijzigen van gegevens van de Klant door onbevoegden, daarom moeten Klanten passende technische maatregelen nemen om de bovengenoemde risico’s te minimaliseren, met inbegrip van antivirusprogramma’s en programma’s die de identiteit van internetgebruikers beschermen.
  5. De sluiting van de overeenkomst voor de levering van elektronische diensten vindt plaats via de Winkel op het internet. De Klant kan het gebruik van elektronische diensten te allen tijde beëindigen door de Winkel te verlaten of door zijn account te verwijderen. In een dergelijk geval wordt de overeenkomst voor de levering van elektronische diensten automatisch beëindigd zonder dat er aanvullende verklaringen van de partijen nodig zijn.
  6. Het is niet mogelijk om de Winkel anoniem of onder een pseudoniem te gebruiken.

HOOFDSTUK 3. PERSOONLIJKE INFORMATIE

  1. De Verkoper verwerkt de persoonsgegevens die door de Klanten worden verstrekt in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving, in het bijzonder:

1) De Verkoper zal de nodige zorgvuldigheid betrachten om de belangen van de betrokkenen te beschermen, met inbegrip van het waarborgen dat de gegevens:

  1. a) rechtmatig worden verwerkt;
  2. b) voor welbepaalde, legitieme doeleinden zijn verzameld en vervolgens niet zijn verwerkt op een wijze die onverenigbaar is met die doeleinden;
  3. c) inhoudelijk correct en toereikend zijn in verhouding tot de doeleinden waarvoor zij worden verwerkt;
  4. d) in een vorm die het mogelijk maakt de betrokkenen te identificeren, niet langer worden bewaard dan noodzakelijk is voor de verwezenlijking van het doel van de verwerking.

2) De Verkoper past passende technische en organisatorische maatregelen toe om de bescherming van verwerkte persoonsgegevens te waarborgen die relevant zijn voor de risico’s, bedreigingen en categorieën van gegevens die onder de bescherming vallen.

  1. De beheerder van persoonsgegevens in de zin van de wet van 10.05.2018 betreffende de bescherming van persoonsgegevens (Staatsblad van 2018, punt 1000) en de bepalingen van Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG3 is Afinia Mirosław Szmelter, Łukasz Białecki Spółka Cywilna /Civil Law Partnership/ ul. Konfederacka 4a/14 60-281 Poznań, NIP /Tax Identification Number/ 7792414139. Klanten hebben het recht om de verwerking van gegevens te controleren, met inbegrip van de aanvulling, actualisering, rectificatie, verwijdering ervan overeenkomstig de bovengenoemde bepalingen.
  2. De Verkoper garandeert dat de persoonlijke gegevens van Klanten niet beschikbaar worden gesteld aan onbevoegde entiteiten. Persoonlijke gegevens van Klanten kunnen worden overgedragen aan entiteiten die bevoegd zijn om dergelijke gegevens te ontvangen onder de toepasselijke wetgeving, met inbegrip van bevoegde autoriteiten.
  3. Persoonsgegevens van Klanten kunnen worden toevertrouwd aan derden voor doeleinden die verband houden met de uitvoering van de met de Klant gesloten overeenkomst.

HOOFDSTUK 4. AANVULLENDE INFORMATIE

  • 1 Het account
  1. De registratie van een account op de website van de Winkel is gratis en vereist de volgende activiteiten: de Koper dient het registratieformulier in te vullen en specifieke gegevens te verstrekken en verklaringen in te dienen over de aanvaarding van de Algemene Voorwaarden, de verwerking van persoonsgegevens, het verstrekken van commerciële informatie. Een link voor accountverificatie wordt naar het e-mailadres van de Klant gestuurd dat door de Klant tijdens het accountregistratieproces is opgegeven. Het inloggen op het account bestaat uit het opgeven van het e-mailadres en wachtwoord van de Klant, die door de Klant zijn ingesteld. Het wachtwoord is vertrouwelijk en mag met niemand worden gedeeld.
  2. Met het Account kan de Klant gegevens invoeren of wijzigen, Bestellingen plaatsen of controleren en de Bestelhistorie bekijken.
  3. De elektronische Accountdienst wordt gratis verstrekt voor onbepaalde tijd.
  4. De Klant kan te allen tijde de account in de Winkel opzeggen door een daartoe strekkend verzoek aan de Verkoper te sturen per e-mail naar het volgende e-mailadres: support@eafinia.com of schriftelijk naar het adres van de Verkoper: ul. Zakrzewskiego 14B 61-693 Poznań.
  • 2. Nieuwsbrief
  1. De dienst Nieuwsbrief is bedoeld om de Klant de gevraagde informatie te verstrekken.
  2. Het gebruik van de Nieuwsbrief vereist geen registratie van een account door de Klant, maar vereist het opgeven van een e-mailadres en het indienen van verklaringen over de aanvaarding van de Algemene Voorwaarden, de verwerking van persoonsgegevens, het verstrekken van commerciële informatie.
  3. Een link ter bevestiging van de aanmelding voor de Nieuwsbrief wordt naar het e-mailadres van de Klant gestuurd.
  4. De dienst Nieuwsbrief wordt gratis aangeboden voor onbepaalde tijd.
  5. De Klant kan de Newsletter op elk moment opzeggen door een passend verzoek te sturen naar de Verkoper per e-mail naar het volgende e-mailadres: support@eafinia.com of schriftelijk naar het adres van de Verkoper: ZAKRZEWSKIEGO 14B 61-693 Poznań.
  • 3. Adviezen
  1. De Verkoper biedt de Klant de mogelijkheid om individuele en subjectieve verklaringen (meningen, commentaar) op de website van de Winkel te plaatsen, in het bijzonder met betrekking tot de Goederen.
  2. Deze dienst is gratis voor onbepaalde duur.
  3. Het is mogelijk om de dienst anoniem te gebruiken.
  4. De Verkoper mag de meningen gebruiken voor de doeleinden van de inhoud die op de Website wordt geplaatst.

HOOFDSTUK 5. VERKOOP

  • 1. Goederen
  1. Alle Producten die in de Winkel worden aangeboden zijn nieuw en vertonen geen gebreken.
  2. Een gedetailleerde beschrijving van de Goederen is te vinden op de website van de Winkel.
  3. Voor de Goederen kan een garantie of dienst na verkoop worden verleend. Gedetailleerde informatie hierover is te vinden in de beschrijving van de Goederen.
  • 2. Bestellingen en hun uitvoering
  1. Bestellingen kunnen worden geplaatst door het formulier in te vullen dat beschikbaar is in de Winkel.
  2. Bestellingen kunnen worden geplaatst na registratie van een account op de website van de Winkel of zonder registratie van een account op de website van de Winkel (bestellingen plaatsen als gast).
  3. De Klant is verplicht om het Formulier zorgvuldig in te vullen, alle gegevens te verstrekken in overeenstemming met de feiten en de gekozen betalings- en leveringsmethode op te geven.
  4. De Klant verstrekt gegevens in het Formulier en legt verklaringen af over de aanvaarding van de Algemene Voorwaarden, de verwerking van persoonsgegevens en het verstrekken van commerciële informatie.
  5. Bestellingen in de Winkel kunnen 24 uur per dag, 7 dagen per week worden geplaatst.
  6. De Klant bevestigt het plaatsen van de Bestelling door te klikken op de knop (veld) “bestelling met betalingsverplichting”. De Verkoper stuurt de bevestiging van de Bestelling naar het door de Klant opgegeven e-mailadres.
  7. Bestellingen worden verwerkt.
  8. De uitvoeringstermijn van de Bestelling wordt berekend vanaf het moment van het verkrijgen van een positieve betalingsautorisatie of indien de Klant kiest voor de betalingsmethode via bankoverschrijving, elektronische betalingen of betaalkaart – vanaf de datum van creditering van de bankrekening van de Verkoper.
  9. In het geval van een verzoek om de transactie te documenteren in de vorm van een btw-factuur, zal de Klant de nodige gegevens verstrekken, met vermelding van het NIP-nummer /Tax Identification Number/ van de Klant voor de factuur uiterlijk bij het plaatsen van de Bestelling. De Verkoper is niet verantwoordelijk voor het verstrekken van onjuiste of onvolledige gegevens, inclusief het NIP-nummer /Tax Identification Number/ door de Klant. In het geval van een verzoek om de transactie te documenteren met een btw-factuur door een natuurlijk persoon die een beroepsactiviteit uitoefent, rekening houdend met de professionele aard van de goederen, wordt verondersteld dat de aankoop van professionele aard is voor die persoon, wat in het bijzonder voortvloeit uit het voorwerp van zijn bedrijfsactiviteit, beschikbaar gemaakt op basis van de bepalingen op het Centraal Register en Informatie over Bedrijfsactiviteit. Een andere verklaring kan door de Verkoper worden geverifieerd.
  10. In het geval van een onmogelijkheid om de bestelling uit te voeren, die zich kan voordoen in geval van overmacht of andere redenen, verplicht de Verkoper zich om de Klant onmiddellijk via e-mail of telefoon te informeren. In een dergelijk geval kan de Consument de uitvoering van de overeenkomst ontbinden en zal de Verkoper de door de Consument betaalde bedragen terugbetalen. In andere gevallen wordt de uitvoering van de overeenkomst verlengd met de duur van de bovengenoemde belemmering.
  • 3. Betalingen
    Alle prijzen van de Goederen in de Winkel zijn brutoprijzen in Europese euro /€/ (prijzen inclusief btw). De prijs van de Goederen houdt geen rekening met de kosten waarnaar wordt verwezen in punt 2 hieronder. De prijs van de Goederen die op het moment van het plaatsen van de Bestelling door de Klant wordt opgegeven, is bindend voor beide partijen.
    De kosten verbonden aan de levering van de Goederen (bv. transport, levering, postdiensten) en alle andere kosten zijn ten laste van de Klant. Het bedrag van deze kosten kan afhankelijk zijn van de keuze van de Klant met betrekking tot de methode van levering van de Goederen. Informatie over de hoogte van deze kosten wordt verstrekt op het moment dat de Bestelling wordt geplaatst.

De klant kan de volgende betalingsmethoden kiezen:
1) onder rembours – betaling wordt geïnd bij ontvangst van de Goederen.

2) betaling via het portaal via betaalsystemen – betaling vóór verzending van de Goederen (vooruitbetaling). Na het plaatsen van de Bestelling voert de Klant de betaling uit via het systeem. De Bestelling wordt uitgevoerd nadat de betaling van de Klant is bijgeschreven in het betalingssysteem;

3) In het geval dat er geld moet worden teruggestort voor de transactie die de Klant met de betaalkaart heeft verricht, zal de Verkoper de betaling terugstorten op de bankrekening die aan de betaalkaart van de Besteller is toegewezen. In andere gevallen betaalt de Verkoper de betaling terug via dezelfde betaalmethode die door de Consument is gebruikt, tenzij de Consument uitdrukkelijk heeft ingestemd met een andere manier van retourneren, die voor hem geen kosten met zich meebrengt.

Voor elk verkocht Product geeft de Winkel een aankoopbewijs af en levert dit aan de Klant, indien de bepalingen van het algemeen toepasselijk recht levering vereisen, onder voorbehoud van de bepalingen van Hoofdstuk 5, paragraaf 2, punt 8 van de Algemene Voorwaarden.
De Klant is verplicht te betalen binnen 5 dagen na de datum van het sluiten van de koopovereenkomst. Als de Klant niet binnen deze termijn betaalt, zal de Verkoper – in overeenstemming met artikel 491 lid 1 van het Burgerlijk Wetboek (Staatsblad 2016.380, zoals gewijzigd) – een aanvullende betalingstermijn aan de Klant stellen, waarna de Klant het recht heeft om de overeenkomst zonder gevolgen op te zeggen. Indien de Klant verklaart dat hij/zij de betalingsverplichting niet zal nakomen, kan de Verkoper zich terugtrekken uit de overeenkomst zonder een aanvullende termijn te stellen, ook vóór de aangegeven uiterste termijn voor het verrichten van de betaling.

  • 4. Levering
    De Klant kan de Goederen persoonlijk afhalen bij: ul. Zakrzewskiego 14b, 61-693 Poznań op werkdagen van 9:00 tot 16:00 uur.
    Samen met de Goederen levert de Verkoper aan de Klant alle elementen van de uitrusting, alsook de bedienings-, onderhouds- en andere documenten die vereist zijn door de algemeen geldende wetgeving.
    De Verkoper verklaart dat:
    1) wanneer de Goederen worden overhandigd aan de Klant of de vervoerder, de voordelen en lasten met betrekking tot de Goederen en het risico van onopzettelijk verlies of schade aan de Goederen worden overgedragen aan de Klant. Bij de verkoop van goederen aan de consument gaat het risico van onopzettelijk verlies van of schade aan de goederen over op de consument op het moment dat de goederen aan de consument worden overhandigd. De vrijgave van de goederen wordt geacht effectief te zijn op het moment dat de Verkoper de goederen aan de vervoerder toevertrouwt, als de Verkoper geen invloed heeft gehad op de keuze van de vervoerder door de Consument,
    2) de aanvaarding van de zending met de Goederen door de Klant zonder voorbehoud de beëindiging van de aanspraken op verlies of schade tijdens het transport tot gevolg heeft, tenzij:
    a) de schade vóór de aanvaarding van de zending is vastgelegd in een schadeprotocol;
    b) deze vaststelling niet aan de vervoerder kan worden toegerekend;
    c) het verlies of de beschadiging het gevolg is van opzet of grove schuld van de vervoerder;
    d) een visueel niet waarneembare schade door de rechthebbende wordt geconstateerd na inontvangstneming van de zending en de rechthebbende binnen 7 dagen vaststelling van de toestand daarvan verlangt en bewijst dat de schade is ontstaan in de tijd tussen de inontvangstneming van de zending ten vervoer en de aflevering daarvan.
    e) In het geval van een Klant die geen consument is, is de Verkoper niet aansprakelijk voor schade die ontstaat tijdens het transport, echter, naar de wil van de Klant, op basis van de verleende volmacht of de overeenkomst van opdracht, kan de Verkoper de hulp van de Klant overnemen bij het verkrijgen van claims met betrekking tot transportschade van de vervoerder. In een dergelijk geval is de Klant verplicht om de staat van de zending bij ontvangst te controleren en een schaderapport op te stellen. Anders kan de Verkoper de Klant niet bijstaan bij het verkrijgen van claims tegen de vervoerder.
  1. Aanvullende informatie voor de consument
    De overeenkomst wordt niet aangegaan voor onbepaalde tijd en wordt niet automatisch verlengd.
    De minimale duur van de verplichtingen van de Consument uit hoofde van de Overeenkomst is het moment van uitvoering van de Overeenkomst, dat wil zeggen betaling en aanvaarding van de Goederen.
    Het gebruik van de Winkel door de Consument brengt geen verplichting tot storting of andere financiële waarborgen met zich mee.
    De Verkoper past de Gedragscode zoals bedoeld in art. 2 punt 5 van de wet van 23 augustus 2007 betreffende het tegengaan van oneerlijke marktpraktijken (Staatsblad 2016.3, zoals gewijzigd).

HOOFDSTUK 6. AANSPRAKELIJKHEID

Aansprakelijkheid onder de garantie is uitgesloten in rechtsbetrekkingen met Klanten (ondernemers), ook wanneer de Klant een natuurlijke persoon is die een overeenkomst sluit die rechtstreeks verband houdt met zijn bedrijfsactiviteit, wanneer uit de inhoud van deze overeenkomst blijkt dat deze van professionele aard is voor deze persoon, met name voortvloeiend uit het onderwerp van zijn bedrijfsactiviteit, beschikbaar gesteld op basis van de bepalingen op het Centraal Register en Informatie over Bedrijfsactiviteiten. Deze persoon zal bij het plaatsen van de bestelling een passende verklaring afleggen, die door de Verkoper kan worden gecontroleerd. De garantievoorwaarden zijn van toepassing op deze personen.
De Verkoper is aansprakelijk ten opzichte van de Consument indien de Goederen een fysiek of juridisch gebrek vertonen (garantie) onder de voorwaarden vermeld in de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek (Staatsblad 2016.380, zoals gewijzigd), onder de volgende voorwaarden:
a) het fysieke gebrek bestaat uit het niet in overeenstemming zijn van de Goederen met de overeenkomst. De Zaken zijn niet in overeenstemming met de overeenkomst indien:
i) de Goederen niet de eigenschappen bezitten te behoren bij het doel van de overeenkomst gemerkt of voortvloeiend uit omstandigheden of bestemming;
ii) de Zaken niet de eigenschappen bezitten waarvan de Verkoper het bestaan aan de Consument heeft verzekerd;
iii) de goederen niet geschikt zijn voor het doel waarvan de Consument de Verkoper bij het sluiten van de koopovereenkomst in kennis heeft gesteld en de Verkoper daartegen geen bezwaar heeft gemaakt;
iv) de Goederen in incomplete staat aan de Consument zijn vrijgegeven.
c) de Goederen een wettelijk gebrek vertonen indien de Goederen eigendom zijn van een derde of indien zij bezwaard zijn met het recht van een derde en indien de beperking in het gebruik of de beschikking over de Goederen voortvloeit uit een beslissing of uitspraak van een bevoegde autoriteit;
d) de Verkoper aansprakelijk is uit hoofde van de garantie voor fysieke gebreken die bestonden op het moment van de overgang van het risico op de Consument of die het gevolg zijn van de oorzaak die op dat moment inherent is aan de Goederen.
e) de Verkoper is ontheven van de aansprakelijkheid uit hoofde van de garantie indien de Consument op de hoogte was van het gebrek ten tijde van het sluiten van de overeenkomst;
f) indien het fysieke gebrek wordt vastgesteld binnen een jaar na de datum van levering van de Goederen, wordt verondersteld dat het gebrek of de oorzaak ervan bestond op het moment van de overdracht van het risico aan de Consument;
g) de Verkoper aansprakelijk is uit hoofde van de garantie indien een fysiek gebrek wordt vastgesteld binnen twee jaar vanaf de datum van vrijgave van de Goederen aan de Consument, en indien de door de Consument gekochte Goederen worden gebruikt als roerende goederen, de Verkoper aansprakelijk is uit hoofde van de garantie indien een fysiek gebrek wordt vastgesteld binnen één jaar vanaf de datum van vrijgave van de Goederen;
h) de Consument heeft de volgende rechten onder de garantie:
i) hij kan een vermindering van de prijs van het goed of terugtreding uit de koopovereenkomst eisen, tenzij de Verkoper het gebrekkige artikel onmiddellijk en zonder onnodige overlast voor de Consument vervangt door een artikel dat vrij is van gebreken of het gebrek opheft;
ii) De consument kan in plaats van de door de Verkoper voorgestelde opheffing van het gebrek verzoeken om de vervanging van de Goederen zonder gebreken of in plaats van de vervanging van de Goederen verzoeken om de opheffing van het gebrek, tenzij het in overeenstemming brengen van de Goederen met de Overeenkomst op een door de Consument gekozen wijze onmogelijk is of buitensporige kosten zou vereisen in vergelijking met de door de Verkoper voorgestelde methode. Bij de beoordeling van de buitensporige kosten wordt rekening gehouden met de waarde van de Goederen zonder gebreken, de aard en het belang van het geconstateerde gebrek, alsmede de ongemakken waaraan de Consument zou zijn blootgesteld door een andere wijze van genoegdoening;
i) de consument die gebruik maakt van de rechten uit hoofde van de garantie is verplicht om het gebrekkige artikel op kosten van de verkoper af te leveren op de plaats die in de koopovereenkomst is vermeld, en indien een dergelijke plaats niet in de overeenkomst is vermeld – op de plaats waar het artikel aan de consument is overhandigd. De consument is verplicht om het artikel goed te beveiligen tijdens het transport.
j) De garantie dekt geen schade of defecten aan de goederen die het gevolg zijn van onjuist gebruik, in het bijzonder tegen de instructies en aanbevelingen van de fabrikant en de verkoper.

HOOFDSTUK 7. KLACHTENPROCEDURE EN GARANTIEVOORWAARDEN

Klachten met betrekking tot defecten aan de Goederen (zowel met garantie als waarborg) moeten door de Klant schriftelijk worden gericht aan de Verkoper op het volgende adres: ul. Zakrzewskiego 14B 61-693 Poznań met vermelding van de basis van hun claims (garantie of waarborg). De verkoper kan ook per e-mail op de hoogte worden gesteld van de klacht op het volgende e-mailadres: support@eafinia.com.
Als wordt vastgesteld dat de zending met de Goederen geschonden is, verlies of schade heeft geleden, dient de Klant dit direct in aanwezigheid van de koerier op het schaderapport aan te geven en de Verkoper onmiddellijk (uiterlijk binnen 7 dagen na de datum van ontvangst van de zending) op de hoogte te stellen. Hierdoor kunnen claims worden ingediend tegen de vervoerder.
De klacht dient een gedetailleerde beschrijving van het defect aan de Goederen en de claim van de Klant te bevatten, eventueel met fotografische documentatie.
In het geval van Klanten die geen consumenten zijn, verbindt de Verkoper zich ertoe om de klacht binnen 31 dagen in behandeling te nemen, met inachtneming van de garantievoorwaarden. Als de Verkoper niet binnen 14 dagen op de klacht van de Consument reageert, wordt de klacht als gegrond beschouwd.
Als de klacht wordt geaccepteerd, zal de Verkoper passende maatregelen nemen.
Het is mogelijk om gebruik te maken van buitengerechtelijke methoden voor de behandeling van klachten en het afhandelen van vorderingen in juridische relaties met Consumenten, waaronder:

  1. geschillen elektronisch beslechten via het ODR-platform (online geschillenbeslechting), beschikbaar op http://ec.europa.eu/consumers/odr/;
    2) arbitrageprocedures te voeren voor een gewone rechtbank of een arbitragehof;
    3) et voeren van een bemiddelingsprocedure met deelname van een onafhankelijke bemiddelaar.

HOOFDSTUK 8. TERUGTREKKING UIT DE OVEREENKOMST

Herroeping van de overeenkomst door de Verkoper of de Klant kan plaatsvinden op de voorwaarden zoals vermeld in de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek (Staatsblad 2016.380, zoals gewijzigd).
De Consument, evenals de Klant, die een natuurlijk persoon is die een koop- en verkoopovereenkomst sluit die rechtstreeks verband houdt met zijn/haar bedrijfsactiviteit, wanneer uit de inhoud van deze overeenkomst volgt dat deze voor deze persoon geen professioneel karakter heeft, dat met name voortvloeit uit het onderwerp van zijn/haar bedrijfsactiviteit, beschikbaar gesteld op basis van de bepalingen op het Centraal Register en Informatie over Bedrijfsactiviteiten, heeft het recht om de Overeenkomst binnen 14 dagen na de datum van ontvangst van de Goederen te herroepen. Retourzendingen dienen naar het volgende adres te worden gezonden:

Afinia
Zakrzewskiego 14B
61-693 Poznań

Informatie over de herroeping van de Overeenkomst door de Consument is opgenomen in de instructie over het herroepingsrecht, beschikbaar op de website van de Winkel.
Het recht op herroeping van de Overeenkomst wordt de Consument niet verleend met betrekking tot bepaalde overeenkomsten, te weten
1) dienstverleningsovereenkomsten, indien de Verkoper de dienst volledig heeft uitgevoerd met uitdrukkelijke instemming van de Klant die voorafgaand aan de uitvoering van de dienst is geïnformeerd dat hij/zij na voltooiing van de dienst door de Verkoper zijn/haar recht op herroeping van de Overeenkomst verliest;
2) overeenkomsten waarbij de prijs of vergoeding afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarop de Verkoper geen invloed heeft en die zich kunnen voordoen vóór het verstrijken van de herroepingstermijn;
3) overeenkomsten die niet betrekking hebben op een standaardproduct, maar op een product dat is vervaardigd volgens specificaties van de klant of om te voldoen aan zijn individuele behoeften;
4) overeenkomsten waarbij de Goederen bederfelijk zijn of een korte houdbaarheid hebben;
5) overeenkomsten die betrekking hebben op een artikel dat wordt geleverd in een verzegelde verpakking die na opening om gezondheidsbeschermende of hygiënische redenen niet kan worden geretourneerd, indien de verpakking na levering is geopend;
6) overeenkomsten die betrekking hebben op producten die na levering door hun aard onlosmakelijk verbonden zijn met andere producten;
7) overeenkomsten met als onderwerp: alcoholhoudende dranken, waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de koop-/verkoopovereenkomst en die pas na 30 dagen geleverd kunnen worden en waarvan de waarde afhankelijk is van schommelingen op de markt, waarop verkoper geen invloed heeft;
8) overeenkomsten waarbij de consument de verkoper uitdrukkelijk heeft verzocht om bij hem langs te komen voor spoedreparatie of onderhoud; indien de verkoper andere aanvullende diensten verleent dan waar de consument om heeft verzocht, of andere producten levert dan de voor reparatie of onderhoud benodigde onderdelen, heeft de consument met betrekking tot die aanvullende diensten of zaken het recht om van de koopovereenkomst af te zien;
9) overeenkomsten die betrekking hebben op geluids- of beeldopnamen of computerprogramma’s die in een gesloten verpakking worden geleverd en waarvan de verpakking na levering is geopend;
10) de levering van kranten en tijdschriften, met uitzondering van abonnementsovereenkomsten
11) overeenkomsten gesloten door middel van een openbare veiling
12) overeenkomsten betreffende de terbeschikkingstelling van accommodatie, anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuur, catering, diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, amusement, sport of culturele evenementen, indien in de overeenkomst de datum of de periode van de dienstverlening is vermeld;
13) overeenkomsten voor de levering van digitale inhoud die niet is opgeslagen op een materiële gegevensdrager, indien de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke instemming van de Klant vóór het verstrijken van de termijn voor herroeping van de overeenkomst en nadat de Verkoper hem heeft geïnformeerd over het verlies van het recht op herroeping van de overeenkomst.

De Dienstverlener zal onverwijld, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de datum van ontvangst van de verklaring van de Consument inzake herroeping van de overeenkomst, alle door hem gedane betalingen, inclusief de kosten van levering van de Goederen, aan de Consument terugbetalen. De Verkoper zal betalingen terugbetalen op dezelfde wijze als de Consument deze heeft gebruikt, tenzij de Consument uitdrukkelijk heeft ingestemd met een andere wijze van terugbetaling, waaraan voor hem geen kosten zijn verbonden.
Indien de Consument heeft gekozen voor een andere wijze van levering van de zaken dan de goedkoopste normale levering die door de verkoper wordt aangeboden, is de verkoper niet verplicht de extra kosten die de Consument heeft gemaakt te vergoeden.
De Consument is verplicht om de goederen terug te sturen met alle uitrustingselementen, inclusief de verpakking, als dit een essentieel onderdeel van de goederen is. De Verkoper kan de terugbetaling inhouden totdat het Product is teruggezonden of totdat het bewijs van terugzending aan de Verkoper is verstrekt, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.
De Klant is verantwoordelijk voor de waardevermindering van de Goederen als gevolg van het gebruik ervan op een manier die verder gaat dan wat nodig is om de aard, kenmerken en werking van de Goederen vast te stellen. De Klant is verplicht om bij het afleveren van de Goederen aan de Verkoper, de Goederen deugdelijk te beveiligen, en bij gebreke van een dergelijke beveiliging en schade aan de Goederen als gevolg van het ontbreken daarvan, de schade van de Verkoper in dit opzicht te dekken.
In het geval van een effectieve terugtrekking uit de Overeenkomst, zal de Overeenkomst als nietig worden beschouwd.

HOOFDSTUK 9. INTELLECTUEEL EIGENDOM

De rechten op de Website en de inhoud ervan behoren toe aan de Verkoper.
Het adres van de website waar de Winkel beschikbaar is, evenals de inhoud van de website https://eafinia.com/ vallen onder het auteursrecht en worden beschermd door het auteursrecht en het intellectueel eigendomsrecht.
Alle logo’s, eigennamen, grafische ontwerpen, films, teksten, formulieren, scripts, broncodes, wachtwoorden, handelsmerken, dienstmerken, enz. zijn geregistreerde handelsmerken en zijn eigendom van de Verkoper, fabrikant of distributeur van de Goederen. Het is verboden om inhoud van de website https://eafinia.nl/ te downloaden, kopiëren, wijzigen, reproduceren, verzenden, distribueren of verspreiden zonder toestemming van de eigenaar.

HOOFDSTUK 10. SLOTBEPALINGEN

In zaken waarin de Algemene Voorwaarden in rechtsverhoudingen met Klanten of Consumenten niet voorzien, zijn de relevante bepalingen van algemeen geldend recht van toepassing.
Afwijkingen van de Algemene Voorwaarden dienen op straffe van nietigheid schriftelijk te worden vastgelegd.
De rechter die bevoegd is om een geschil tussen Verkoper en Klant te beslechten is de rechter die bevoegd is voor de vestigingsplaats van Verkoper. De rechtbank die bevoegd is om een geschil tussen de Verkoper en de Consument te beslechten is de rechtbank die volgens de algemene regels bevoegd is (de rechtbank van de woonplaats van de gedaagde) of, in het geval van Consumenten, een rechtbank die gunstiger is voor de Consument (volgens art. 31-37 van het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering).
DE INSTRUCTIE INZAKE HET RECHT VAN TERUGTREKKING betreft de Consument en de Klant, zijnde een natuurlijke persoon die een overeenkomst sluit die rechtstreeks verband houdt met zijn/haar bedrijfsactiviteit, wanneer uit de inhoud van deze overeenkomst blijkt dat deze voor deze persoon geen professioneel karakter heeft, wat met name voortvloeit uit het onderwerp van zijn/haar bedrijfsactiviteit, beschikbaar gesteld op basis van de bepalingen in het Centraal Register en Informatie inzake Bedrijfsactiviteiten.
U heeft het recht om de Overeenkomst binnen 14 dagen zonder opgave van redenen te herroepen.
De termijn voor de herroeping van de overeenkomst verstrijkt 14 dagen nadat u de goederen in bezit heeft genomen of wanneer een derde partij, anders dan de vervoerder en door u aangegeven, de goederen in bezit heeft gekregen.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld een brief per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing om deze overeenkomst te herroepen.

Hieronder vindt u onze contactgegevens:

Zakrzewskiego 14B
61-693 Poznań
U kunt het bijgevoegde voorbeeldformulier voor herroeping gebruiken, maar dit is niet verplicht.
Om aan de herroepingstermijn te voldoen, is het voldoende als u uw mededeling over de uitoefening van het herroepingsrecht verzendt voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van het herroepen van de overeenkomst: als u deze overeenkomst herroept, betalen wij u alle betalingen die wij van u hebben ontvangen terug, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit uw keuze voor een ander type levering dan het door ons aangeboden goedkoopste type standaardlevering), zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing om deze overeenkomst te herroepen. Wij zullen een dergelijke terugbetaling uitvoeren met hetzelfde betaalmiddel dat u hebt gebruikt voor de oorspronkelijke transactie, tenzij u uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zult u geen kosten verschuldigd zijn als gevolg van een dergelijke terugbetaling. We behouden ons het recht voor om de terugbetalingen in te houden totdat we het artikel hebben ontvangen of totdat de koper het bewijs heeft geleverd dat het artikel is geretourneerd, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.

Stuur of geef ons de goederen onmiddellijk terug en in ieder geval niet later dan 14 dagen vanaf de datum waarop je communiceert dat je deze overeenkomst herroept. De termijn is gehaald als u de artikelen binnen 14 dagen terugstuurt.

U bent alleen verantwoordelijk voor de waardevermindering van de goederen als gevolg van het gebruik ervan op een andere manier dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen, evenals voor schade aan de goederen als gevolg van het terugzenden van de goederen, en daarom bent u verplicht om de zending goed te beveiligen. Wij behouden ons het recht voor om pakketten die aan ons zijn verzonden met betaling bij aflevering of pakketten die zijn afgeleverd bij pakketverzamelpunten niet af te halen.

HERROEPING VAN DE OVEREENKOMST

WITHDRAWAL FROM THE AGREEMENT

NOE: complete and submit this form only if you wish to withdraw from the agreement

Afinia Mirosław Szmelter, Łukasz Białecki Spółka Cywilna /Civil Law Partnership/
Zakrzewskiego 14B
61-693 Poznań

NOE: dit formulier alleen invullen en opsturen als u de overeenkomst wilt herroepen

Afinia Mirosław Szmelter, Łukasz Białecki Spółka Cywilna /Samenwerkingsverband burgerlijk recht/

Zakrzewskiego 14B

61-693 Poznań

  • HERROEPING VAN EEN OVEREENKOMST OP AFSTAND

Ik verklaar dat ik de op …………………………………… gesloten koopovereenkomst op afstand met betrekking tot de aankoop van de volgende goederen herroep:

1)………………………………………………………………………………. voor de prijs van………………………………………………..,

De vrijgave/ontvangst[2] van de goederen vond plaats op …………………………………………………..

In verband met het bovenstaande verklaar ik dat ik de goederen onmiddellijk, uiterlijk binnen veertien kalenderdagen, zal retourneren.

Hieronder vermeld ik de gegevens voor de teruggave van de prijs van de goederen, die onmiddellijk, uiterlijk binnen veertien dagen, dient plaats te vinden.

Aanvullende informatie:

– U bent verantwoordelijk voor het verminderen van de waarde van de goederen als gevolg van het gebruik ervan op een manier die verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen, en bovendien voor schade als gevolg van het retourneren van de goederen.

U draagt de directe kosten van het terugzenden van de goederen. Het bedrag van deze kosten is in overeenstemming met de tarieven van de professionele vervoerder.

– In geval van retourzending bent u verplicht de zending goed te beveiligen.

Privacybeleid
Informatie voor klanten Afinia Mirosław Szmelter Łukasz Białecki
Spółka Cywilna /Civil Law Partnership/ met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens

Laat je inspireren

Andere klanten bekeken ook

Wat vinden anderen van ons?

Ramnat

Ik ben ontzettend tevreden met mijn de manicuretafel! De tafel is niet alleen van hoge kwaliteit, maar ook zeer praktisch in gebruik. De 100-watt afzuiger werkt perfect en zorgt voor een schone en comfortabele werkruimte.

De manicure tafel kwam in perfecte staat aan. Echt een aanrader voor professionals die op zoek zijn naar een betrouwbare en functionele werktafel!

Ramnat Eigen site
Marie Nails

Werkt zoals het moet werken!

Zuigt alles perfect op, kon mij geen betere wensen

Marie Nails
Frank

Mijn vrouw is zeer blij!

De manicuretafel is van uitstekende kwaliteit, biedt veel opbergruimte en heeft een strak, professioneel design.

Frank
Michal Dudek

Zeer tevreden!

Ik ben zeer tevreden met de transactie. De apparatuur is van zeer hoge kwaliteit en de service is erg aardig. Ik wil hieraan toevoegen dat zowel de afzuigingen als de kasten op tijd arriveerden. Ik kom zeker vaker bij jullie terug.

Michal Dudek Google
Bart Grodzicki

De beste nagelafzuiging ooit!

Neemt al het stof op, de filter is heel gemakkelijk te legen. Nieuwe filters altijd op voorraad, niet duur. Zeer goede klantenservice, betrouwbaar. Ik gebruik het al 5 jaar en kan me mijn werk niet zonder voorstellen. Ook netjes, eenvoudig te bevestigen aan het bureau. Zeer goede prijs-kwaliteitverhouding

Bart Grodzicki Google
Laura

Goede klantenservice!

Ik wil graag mijn grote tevredenheid uiten over de garantieservice. Het hele proces verliep uiterst soepel: van het melden van het probleem tot het terugsturen van de gerepareerde apparatuur. Klantenservice en hartelijk dank aan mevrouw Katarzyna Noczkin. Ze was professioneel, vriendelijk en bereid om bij elke stap te helpen. Bedankt voor het snel en effectief oplossen van mijn probleem en voor de vlotte communicatie.
Ik raad Afinia zeker aan aan iedereen die een hoog serviceniveau, snelheid en kwaliteit van dienstverlening op prijs stelt!

Laura Google
Iwona Iwona

Geweldig!

Het bureau met de afzuiging is geweldig, het personeel is erg aardig en behulpzaam, de levering is snel en efficiënt. Ik raad het aan

Iwona Iwona Google
Oxana Reinke

Zo blij!

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van mijn nieuwe professionele stofzuiger Afinia NDC 2000 met vervangbaar koolstoffilter. Het was zo binnen en was eenvoudig te monteren. Ik heb mezelf ook getrakteerd op een gouden kabeldoorvoer en een honingraatventilatierooster. 🥰
Al met al was ik zowel qua prijs als qua prestatie aangenaam verrast, wat voor mij belangrijk was omdat ik ook met acryl werk.

Oxana Reinke Google
M

Professionele benadering!

Een groot pluspunt voor de professionele benadering van de klant. De bediening is erg aardig en behulpzaam. Mijn afzuiging werkt perfect. Ik zal zeker terugkomen!

M Google
K6

Aanrader!

Ik raad de producten en samenwerking van dit bedrijf 100% aan. De kwaliteit van de tafels en cosmetische apparatuur ligt op een zeer hoog niveau, en ook de service en het contact met het bedrijf zijn een groot pluspunt. Groeten

K6 Google
Daridorius chudy

Positief en professioneel!

De producten van Afinia zijn professioneel in elk onderdeel van het product dat ze op de markt verkopen.

Daridorius chudy Google
Karolina Plichta

Reparatie goed opgelost!

Ik ben zeer positief verrast door de kwaliteit van de dienstverlening. De knop op mijn Afinia-afzuiging was kapot. Het bedrijf repareerde niet alleen mijn afzuiging zonder problemen, maar verpakte hem ook in de originele doos, die ik niet had op het moment van verzending, en ik kreeg ook een gratis nieuwe filter. Ik raad ten zeerste aan om het zo te houden. Een goed bedrijf!

Karolina Plichta Google
Alexandra Ryzvanovich

Alle producten zijn top!

Ik raad alle producten ten zeerste aan! Ik heb de massagekaarsen geprobeerd. Heerlijke geur, hydrateert de huid. Een tafel met afzuiging is iets wat iedere nagelstyliste zou moeten hebben. Het filter hoeft slechts één keer per 2 maanden vervangen te worden. De tafel zelf is zeer comfortabel en praktisch. Een ding dat zijn geld waard is! Blij met de prijs/kwaliteit verhouding.

Alexandra Ryzvanovich Google
Sebastian Kusmierek

Trouwe positieve klant!

Geweldige apparatuur en zeer goede service. Professioneel advies en zeer goede prijzen. Ik maak al jaren gebruik van de diensten van Afinia en waardeer deze samenwerking enorm. Ik raad het oprecht aan.

Sebastian Kusmierek Google
Agnieszka Filip

Appreciatie voor het merk!

Wij werken al enige tijd samen met Afinia. Wij waarderen de professionaliteit van het bedrijf en de prettige en snelle communicatie.
Hun team is niet alleen bekwaam, maar ook gefocust op het bieden van optimale en nuttige oplossingen voor nagelsalons: nagelafzuigingen en manicuretafels. Ik raad samenwerking met de Poolse fabrikant Afinia aan.

Agnieszka Filip Google

Nieuwsbrief - Mijn Afinia

Meld je aan en blijf op de hoogte van nieuws en exclusieve product aanbiedingen van Afinia.

Newsletter